
11 жовтня школа-інтернат, ліцей «Сокіл» приймала курси вчителів-дефектологів, які проводив Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені В. Сухомлинського. На базі нашого навчального закладу слухачі курсів проходили педагогічну практику, керівник завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти О. Е. Жосан. Тифлопедагог Н. О. Сивиринчук провела для колег тифлосемінар «Особливості роботи з дітьми зі зниженим зором», під час якого було розглянуто питання організації комплексного підходу в навчально-виховній, лікувально-відновлювальній та корекційно-розвивальній роботі; урахування психологічних особливостей розвитку; офтальмо-гігієнічні вимоги; напрямки корекційної роботи.

Гості ознайомилися з обладнанням корекційно-реабілітаційного кабінету та розглянути дидактичні посібники, які Наталія Олександрівна використовує в корекційній роботі: головоломку «Танграм», яка сприяє розвитку аналітичного та абстрактного мислення; розвивальні килимки «Водний світ» та «Транспорт», робота з якими направлена на формування вміння орієнтуватися в мікропросторі, складати з частин цілого, на розвиток творчих здібностей дітей; авторський посібник з мнемотехніки.

Вчителів-дефектологів було запрошено на відкритий
урок з корекції розвитку у 2А. Корекційно-розвивальною метою уроку було деталізувати уявлення учнів про овочі та фрукти. Використовуючи спеціальні завдання, діти відпрацьовували вміння сприймати оточуючий світ на полісенсорній основі, орієнтуватися у мікропросторі, тренували зорову пам'ять, дрібну моторику та мислення.

Під час уроку використовувалися натуральні овочі та фрукти, розвивальна дощечка с кольоровими резинками, кубики Нікітіних, кольорові шнурки, кавові зерна, онлайн-розмальовка тощо

Слухачі курсів відвідали уроки й інших спеціалістів школи, що працюють в спеціальних класах. Для першачків з порушенням зору вчитель-логопед М. М. Міхальова провела заняття «Пропедевтика оптичної дисграфії. Приголосні звуки. Лексична тема "Осінь"». Вправи та завдання Маргарита Михайлівна спрямувала на досягнення корекційної мети: розвиток просторових уявлень, формування вербальних понять
зліва, справа, всередині; закріплення знань про кольори та форму предметів; розвиток фонематичного слуху, графічних здібностей та дрібної моторики; корекція слухової уваги; збагачення словника учнів.
Під час заняття було використано дидактичні ігри «Мозаїка», «Допоможемо господині», «Чаріний мішечок», вправи «Веселий олівець» та вправи з хромотерапії і кінезіології. Лексичний матеріал було презентовано за допомогою комп'ютера.

У спеціальному 2А класі Л. В. Гаврилюк провела корекційне заняття з соціально-побутового орієнтування «Здорові зуби - красива усмішка». За мету педагог ставила пропагування здорового способу життя; формування моделі правильного догляду за зубами. Для її досягнення Людмила Вільгельмівна застосувала різні форми роботи учнів: групову, в парах, командні змагання; використання ІКТ, яскравої наочності, просторових моделей.

Діти побували на планеті Здоров'я, познайомилися з професією стоматолога та історією виникнення зубної щітки, переглянувши мультфільми «Добрий лікар Стоматолог» та «Зубна щітка». Найбільше захоплення в дітей викликали моделі «чарівних» зубчиків, на яких вони вчилися правильно чистити зуби.
Другокласникам і гостям, присутнім на занятті, Людмила Вільгельмівна побажала красивих білих здорових зубів, адже здорові зуби - це красива посмішка, а посмішка і сміх продовжують життя. Будьте здорові!

Темою аналогічного заняття в 3А класі було «Одяг. Види одягу. Взуття». Вчитель Ж. Л. Скринько запропонувала дітям дуже багато наочності. Діти із задоволенням брали участь в іграх «Розподіли одяг за порами року», «Одягни ляльку», «Збери прислів'я»., працювали в парах і групах. Кожний заслуговував на похвалу від Жанни Леонідівни: Є. Бондарєва та С. Пустовий особливо гарно одягли ляльку; добре працювали у команді М. Червоний, Р. Колесник, К. Харсейкіна; Д. Баша був активним і кмітливим під час складання прислів'я; Д. Парфентьєв був найвправнішим під час роботи з ножицями. Наприкінці заняття діти прикріпили до сонечка стрічку-промінчик з визначенням, що їм сподобалося на уроці, а над чим треба ще попрацювати.

Відкритий урок з соціально-побутового орієнтування «Види взуття, його призначення: спортивне, робоче, святкове, повсякденне» відбувся також у 4А класі. О. М. Кондратенко знайомила вихованців з історією виникнення взуття, різними його видами та особливостями використання. Для більшої ефективності уроку Олена Миколаївна застосувала ІКТ та інші інноваційні методи і прийоми роботи.
Кафедра педагогіки, психології і корекційної освіти КОІППО імені В. Сухомлинського пропонує
відеорепортаж про деякі заходи цього дня.