
Під час канікул на базі інституту післядипломної освіти Львівського національного університету імені І. Франка відбувся перший з двох 72-годинних модулів проекту підвищення кваліфікації асистентів вчителя інклюзивної школи. У цьому пілотному проекті, спрямованому на підготовку фахівців для категорії населення з особливими потребами, бере участь педагог школи-інтернату М. В. Бугор - єдиний представник м. Кіровограда.
Інклюзивна освіта передбачає не лише роботу з дітьми з особливими потребами, а і з дітьми, тимчасово переселеними зі східних областей України, боротьбу з расовою дискримінацією тощо, тож є потреба у фахівцях, які виконують обов'язки асистента педагога.

Курси тривали 10 днів в режимі нон-стоп: у вихідні навчання відбувалося на базі університету імені І. Франка, а у робочі дні – у школах та садочках міста Львова. Фахівці, які мають досвід роботи з дітьми з особливими потребами, прочитали слухачам лекції «Особливості диференційованого оцінювання дітей з порушенням психофізичного розвитку в інклюзивному класі», «Практичне використання альтернативних методів спілкування з дітьми з порушенням мовлення», «Особливості допомоги особам з дефіцитом уваги і гіперактивністю в інклюзивному просторі», «Супровід дитини з аутизмом в навчальному процесі».
Слухачів запрошували на практичні заняття львівські навчальні заклади: спеціалізована школа «Надія» (адаптація навчально-розвивальних програм для дітей з порушенням інтелекту), СЗШ № 82 (адаптація навчально-розвивальних програм для дітей з порушенням опорно-рухового апарату), ДНЗ «Барвінок» (організація навчально-корекційного процесу для дітей з особливими освітніми потребами в дошкільному закладі), школа-інтернат «Довіра» (особливості роботи з дітьми з порушенням мовлення), ПМПК (медико-психолого-педагогічний супровід в інклюзивному просторі).
Ініціаторами проекту виступили товариство «Родина Кольпінга» та Центр австрійської культури ЛНУ ім. Івана Франка за фінансової підтримки австрійської сторони. На думку освітян, такий проект принесе потрійний позитивний ефект: діти отримають суттєву допомогу у навчанні, вчителі – в організації навчального процесу, а школи – нові робочі місця.