
Перебуваючи в Інтернеті кожен день, молодь споживає значні обсяги контенту: і правду, і фейки. На запрошення Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні учні ліцею «Сокіл» долучилися до Національного уроку з медіа грамотності, проведення якого спрямовано на розвиток уміння ідентифікувати фейки та протистояти їхнім негативним впливам. Учні 10-х класів під керівництвом вчителів інформатики Ю. А. Кононенко та Ю. О. Титаренко, семикласники разом з Ю. А. Корольовою опрацювали
інфографіку, підготовлену Інститутом масової інформації з порадами, як зловити фейк, на що звернути увагу, перш ніж поширювати якусь інформацію, по яких заголовках не слід клікати тощо.

Ліцеїсти переглянули кілька серій навчального серіалу «
BreaktheFake», у якому українські зірки розпізнають та спростовують міфи про COVID-19 та вакцинацію. Ці відеоматеріали допомогли учням отримати відповіді на питання про те, звідки беруться фейки, що таке конспірологічні теорії, чому не завжди варто довіряти блогерам, які слова-маркери мають насторожити у публікаціях та які методи допоможуть перевірити справжність фотографії чи відео.

На уроці було розглянуто онлайн-інструменти для перевірки правдивості наданої в Інтернеті інформації. Під час виконання
інтерактивного завдання учні перевірили свої знання медійної термінології (дисклеймер, фактчекінг, клікбейт тощо) та досить впевнено співвіднесли терміни й пояснення до них.
...
Читать дальше »