
Протягом останніх десятиліть особливо гострою є проблема збереження психічного здоров'я педагога в освітньому закладі. Перехід сучасної школи на особистісно-орієнтовані моделі освіти зумовлює підвищення вимог з боку суспільства до особистості викладача, його ролі в навчальному процесі. У практиці освітніх установ виникає проблема професійної деформації як відображення особистісних протиріч між мобілізацією, яку вимагають від педагога, та наявними внутрішніми енергоресурсами. Це викликає досить стійкі негативні психічні стани, які проявляються в напруженні та перевтомі, що призводить до формування синдрому емоційного вигоряння у професійній діяльності.
У зв'язку з цим збереження психічного здоров'я педагогів є одним з найбільш актуальних завдань сучасної системи освіти, а проблема емоційної саморегуляції - однією з найбільш актуальних для особистісного і професійного розвитку сучасного педагога. Її розв'язанню був присвячений тренінг "Профілактика синдрому емоційного вигоряння в професійній діяльності", який 10 грудня 2012 р. провела для вчителів школи практичний психолог К. А. Макієнко. У передмові до заняття Катерина Анатоліївна назвала ознаки синдрому вигоряння або спустошення - стан, коли людина абсолютно втрачає інтерес до своєї роботи. В результаті даного синдрому людина часто відчуває моральне та фізичне муку, повну байдужість до роботи і віддаляється від товаришів по службі. Спустошення - це не стрес, це радше довготривалого дії стресових умов роботи. Спустошення особливо схильні ті, хто щодня має справу з людьми."Групу ризику” складають три професійні сфери - це охорона здоров'я, правоохоронні органи і освіта. Спустошення педагога особливо небезпечно, оскільки відбивається безпосередньо на дітях, на їх відношенні до школи, до процесу навчання. Часто буває, що стрес викликає саме невідповідність між очікуваним і реальністю. Тут необхідно пам'ятати, що не буває ідеальної роботи. Якщо зробити свої очікування більш розумними, можна з більшою легкістю пристосуватися до вже наявної ситуації.
Проведений тренінг був спрямований на формування навичок саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, навичок позитивного самосприйняття. Ознайомитися з рекомендаціями психолога щодо даної проблеми можна
тут.